اخبار دنیای شیعه

ساخت وبلاگ

اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلي آبائِهِ في هذِهِ السّاعَة وَ في كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّي تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً      

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:54

اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلي آبائِهِ في هذِهِ السّاعَة وَ في كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّي تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً      

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:54

15 رمضان

1- ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)


شب نیمه ماه رمضان سال سوم ﻫ  دومین امام شیعیان حضرت ابومحمد حسن بن علی بن ابی طالب (علیه السلام) درشهرمدینه به دنیا آمد. (1) القاب آن حضرت: سید، سبط، امین، اثیر، حجت، برّ، نقی، تقی، زکی، مجتبی، زاهد.
درروزهفتم ولادت آن حضرت مادرش حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) آن مولود را درپارچه حریری که جبرئیل آن را برای پیامبر(صلی الله علیه وآله) از بهشت آورده بود پیچید و خدمت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) آورد و آن حضرت نام مبارکش را "حسن" نهاد و گوسفندی برای حضرتش عقیقه  نمود.

2- حرکت حضرت مسلم به سمت کوفه

دراین روز درسال 60ﻫ  حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جناب مسلم بن عقیل را به کوفه روانه کرد. همراه او پاسخ نامه های کوفیان را داده بود که مضمون آن چنین بود: "به سوی شما برادر وپسرعمویم، موثق اهل بیت خویش، مسلم بن عقیل را فرستادم. اگر او بنویسد برای من که رأی دانایان وبزرگان شما متفق شده برآنچه درنامه ها درج کرده اید، به زودی به سوی شما خواهم آمد انشاء الله...".(2)

منابع:
1- بحارالانوار: ج 43 ص 250، ج 95 ص 191.
2- بحارالانوار: ج 44 ص 334. مقتل الحسین (علیه السلام) (ابی مخنف): ص 16.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:54

به گزارش «شيعه نيوز»، از ماه مبارک رمضان به عنوان مهم ترین و مقدس ترین ماه میان مسلمانان یاد می شود. رمضان در لغت از رمضاء به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيدن مى باشد. چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته اند. پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «انما سمى الرمضان لانه يرمض الذنوب; ماه رمضان به اين نام خوانده شده است، زيرا گناهان را مى سوزاند.»

ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است; قرآن كريم مى فرمايد: «ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدايت انسان ها در آن نازل شده است.»

علاوه بر آن تمام كتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن كريم، تورات، انجيل، زبور، صحف در اين ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «كل قرآن كريم در ماه رمضان به بيت المعمور نازل شد، سپس در مدت بيست سال بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و صحف ابراهيم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجيل در روز سيزدهم ماه رمضان و زبور در روز هيجدهم ماه رمضان نازل شد.»

در ماه رمضان خداوند متعال توفيق روزه دارى را به بندگانش داده است و در قرآن می فرماید; «پس هر كه ماه [رمضان] را درك كرد، بايد روزه بگيرد.»

ماه مبارک رمضان برای انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر كدام در رسيدن به كمال مطلوب خود، برنامه هاى ويژه را نياز دارند، يكى از برنامه ها براى تقويت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهيزگارى است; يعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و كمال مطلوب برسد، بايد هواى نفس خود را مهار كند و موانع رشد را يكى پس از ديگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمى نكند. يكى از اعمالى كه در اين راستا مؤثر و مفيد است روزه دارى است، قرآن كريم مى فرمايد: «... اى افرادى كه ايمان آورده ايد! روز بر شما نوشته شد، همان گونه كه بر پيشينيان از شما نوشته شده، تا پرهيزگار شويد.»

دین اسلام و مفاهیم مرتبط با آن هم چون نماز و روزه به شکل روزمره در جهان امروز در حال گسترش بوده و پیروان بیشتری را به خود جلب نموده است. جهان غرب مهد علم و مسیحیت نیز از این مسئله مصون نمانده و در خلال دهه های اخیر با رشد روز افزون جامعه اسلامی در خود بوده تا آن جا که بنا بر برخی پیش بینی ها در طول چند دهه آتی، اسلام به بزرگ ترین دین در اروپا بدل خواهد شد.

با همه تفاسیر گفته شده، هم چنان جمع کثیری از شهروندان غربی با اسلام و مفاهیم اسلام آشنا نبوده و از قضا همین قشر بیش از سایرین مورد هدف سودجویان قرار گرفته و در ذهنیت آنان تصاویری منفی از اسلام و مسلمانان جا انداخته می شود.

موسسه پیو در یک نظرسنجی که در میان شهروندان غیر مسلمان آمریکایی (عموما مسیحیان) صورت داده در پی برآورد اطلاعات مذهبی آنان نسبت به سایر ادیان برآمده است. این نظر سنجی شامل 11 سوال می باشد که که برخی از آنان در رابطه با مفاهیم دینی یهودیت، بودائیسم و هندوئیسم می باشد، با این حال دو سوال از آمریکایی ها در مورد دو مفهوم اسلامی ماه رمضان و کتاب مقدس قرآن می باشد.

بر اساس نظرسنجی موسسه معتبر پیو، تنها 54 درصد از آمریکایی ها به درستی پاسخ داده اند که قرآن کتاب مقدس مسلمانان می باشد. در رابطه با آشنایی با ماه رمضان میزان کمتر نیز بوده و تنها 52 درصد از آمریکایی ها اطلاع دارند که رمضان ماه مقدس مسلمانان می باشد.

سایر سوال ها مربوط به آگاهی های مذهبی شهروندان آمریکایی نسبت به سایر ادیان می باشد. افراد مورد سوال قرار گرفته به ترتیب از بالا به پایین عبارتند: جمع حاصله، مسیحی، پروتستان، سفید پوستان انجیلی، عمده سفید پوستان، سیاه پوستان پروتستان، کاتولیک ها، سفید پوستان کاتولیک، اسپانیایی تبارهای کاتولیک، مورمون ها، یهودی ها، کارش ها، خدا ناباوران و هیچ باوران. ردیف اول سوال ها نیز مربوط به اسلام می باشد که اولین گزینه ماه رمضان و دومی کتاب مقدس قرآن است.

نکته حائز اهمیت در باب آشنایی با قرآن و ماه مبارک رمضان آن که، یهودیان با 90 درصد پاسخ درست، بیشترین آگاهی را از ماه رمضان مبنی بر تعلق آن به مسلمانان داشته و 80 درصد پاسخ دهندگان یهودی نیز قرآن را می شناخته اند. پس از یهودیان، خدا ناباوران بیشترین اطلاع را از قرآن و ماه رمضان در دست داشته اند و این در حالی است که تنها 23 درصد از کاتولیک های اسپانیایی تبار آمریکا، قرآن را می شناخته و فقط 36 درصد از آنان می دانسته اند که ماه رمضان متعلق به مسلمانان است.

یافته های موسسه پیو نیز اذعان دارد که به طور کلی یهودیان با میانگین 77 درصد و خدا ناباوران با میانگین 69 درصد بیش از سایر آمریکایی ها نسبت به بنیان های دین اسلام مطلع بوده اند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:34

گروه تروریستی داعش که طی سالیان اخیر در عراق و سوریه فجیع‎ترین جنایات را مرتکب شده است مدتی است که در افغانستان نیز حضور خود را علنی کرده و جنایت‌های انزجارآوری مرتکب می‌شود.

به گزارش «شيعه نيوز»، گروه تروریستی داعش در افغانستان دست و پای یک شهروند افغان را قطع کرد.

این گروه تکفیری که در افغانستان با نام "ولایت خراسان" دست به جنایت می‌زند روز گذشته در اقدامی هولناک دست راست و پای چپ یک مرد افغان را به اتهام "فساد فی الارض" از مُچ قطع کرد.

گروه تروریستی داعش که طی سالیان اخیر در عراق و سوریه فجیع‎ترین جنایات از جمله کشتار، شکنجه، بردگی جنسی را مرتکب شده است مدتی است که در افغانستان نیز حضور خود را علنی کرده و جنایت‌های انزجارآوری مرتکب می‌شود.

داعش افغانستان، خود را بخشی از گروه داعش عراق و سوریه می‌داند و اعضای آن با «ابوبکر بغدادی» خلیفه خودخوانده داعش بیعت کرده‌اند.

این گروه تکفیری محدوده کشورهای افغانستان و پاکستان را به عنوان "ولایت خراسان" و بخشی از قلمرو خلافت خودخوانده تحت رهبری خود می‌داند.

پیش از این، مقام‌های دولتی افغانستان داعش را تهدیدی برای امنیت آن کشور خوانده و گفته بودند که این گروه مشمول برنامه گفتگوهای صلح با شورشیان نخواهد شد.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:34

دبیرکل هیات علمای ارشد عربستان سعودی از اقدامات قوه قضائیه بحرین علیه جمعیت ها و گروههایی که آنها را به فتنه انگیز و طایفه گرا تعبیرکرده است، حمایت کرد.

به گزارش «شيعه نيوز»، دبیرکل هیات علمای ارشد عربستان سعودی از اقدامات قوه قضائیه بحرین علیه جمعیت ها و گروههایی که آنها را به فتنه انگیز و طایفه گرا تعبیرکرده است، حمایت کرد.

  این هیات امروز- دوشنبه- با صدور بیانیه ای مدعی شد که این هیات از اقدامات قضائی بحرین که منجر به صیانت از وحدت و بافت اجتماعی آن می شود، استقبال می کند..

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:34

اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلي آبائِهِ في هذِهِ السّاعَة وَ في كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّي تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً      

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:33

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری با ارائه آمارهایی از اعتقادات مذهبی دانشجویان گفت: بیش از هفتاد درصد دانشجویان نماز های واجب را به موقع به جا می آورند.

به گزارش «شيعه نيوز»، دكتر محمد فرهادی در جمع نمایندگان تشكل های دانشحویی گفت: اعضای تشكل های دانشجویی خانواده آموزش عالی محسوب می شوند و در انجام امور باید دیدگاه ها و نظرات شان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ارائه گزارشی از سلامت روانی، آسیب های اجتماعی و همچنین اقدامات پیشگیرانه وزارت علوم در خصوص ارتقای سلامت روانی و شادابی دانشجویان در دانشگاه ها اظهار داشت : با بررسی دانشجویان بیش از هشتاد دانشگاه كشور مشخص شد كه بیش از هفتاد در صد این دانشجویان نماز های واجب را به موقع به جا می آورند و بیش از نود درصد هم به رستاخیز و روز قیامت معتقد هستند و همچنین هشتاد و پنج درصد نیز معتقدند كه ایمان به خدا و مذهب در زندگی شان نقش موثر و تعیین كننده ای دارد.

حمایت از دانشجویان بی بضاعت

وزیر علوم با بیان اینكه این نظرسنجی امسال در تمامی دانشگاه های كشور اعمال می شود، گفت : علاوه بر این مواردی از قبیل تاسیس یكصد مركز سلامت در خوابگاه های دانشجویی، تقویت و گسترش مراكز مشاوره دانشجویی و همچنین گنجاندن درس مهارت های زندگی برای تمام دانشجویان و حمایت از دانشجویان بی بضاعت نیزاز جمله برنامه هایی است كه در جهت كاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها اعمال می شود .

جبران کاهش شتاب علمی با تقویت بودجه دانشگاه ها

فرهادی در ادامه در خصوص رشد علمی كشور گفت : هم اكنون رتبه چهارم جهان در رشد علمی را دارا هستیم كه در سال ۲۰۱۵، دوازده كشور از جمله آمریكا و سوئد رشد منفی علمی داشتند كه این مطلب دیروزهم در ملاقات دانشگاهیان با مقام معظم رهبری با صراحت اعلام شد، البته شتاب علمی قدری كاهش یافته كه آن هم مستلزم تقویت بودجه های دانشگاهی است كه انشاالله با نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مهم نیز محقق می گردد.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص آئین نامه ارتقای استادان دانشگاه گفت : در این آئین نامه ملاك ارتقا فقط ارائه مقالات ISI نیست بلكه مواردی از قبیل نوآوری، فناوری، شركت در بخش صنعت و هنر و بالاخره ارائه طرح هایی كه بتوانند به عنوان راه حل مشكلات و معضلات كشور مطرح شوند نیز در این ارتقا موثر هستند .

تبدیل پردیس های خودگران به واحدهای بین الملل

وزیر علوم در خصوص پردیس های دانشگاهی و دانشجویان به اصطلاح پولی گفت : پردیس های دانشگاهی باید ساماندهی شده و اكثرا به واحدهای بین الملل تبدیل شوند و در خصوص اصل قانون اساسی كه آموزش را رایگان اعلام كرده، باید گفت این مختص آموزش و پرورش است و در مورد آموزش عالی گفته شده كه تحصیل تاحد خودكفایی رایگان است .

وی در خصوص بحث پژوهش در دانشگاه ها گفت : در دو سال اخیر مقررات و مصوبات خوب و راه گشایی در بحث پژوهش و فناوری در دولت و مجلس به تصویب رسیده كه از آن جمله می توان به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها، اعمال معافیت های مالیاتی و تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری در ۱۴ دانشگاه اشاره كرد كه این صندوق ها به ارتقای فناوری و راه اندازی تولید محصول در دانشگاه ها كمک می كنند و همچنین در بودجه امسال هفت هزار میلیارد هم برای پژوهش و فناوری كشور در نظر گرفته شده كه بخش عمده ای از آن متعلق به دانشگاه ها است كه می تواند با تجهیز دانشگاه ها سرعت رشد علمی كشور را ارتقا بخشد .

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:33

فرد ناشناسی با رها کردن بسته‌ای حاوی گوشت خوک به همراه یادداشت دستور پخت، در ورودی مسجد مرکز اسلامی شهر کِبِک در کانادا این مکان عبادی را مورد هتک حرمت قرار داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد یانگی، متولی مرکز اسلامی کبک با اعلام این خبر گفت: چنین کارهایی تلف کردن وقت، پول و انرژی است و مسجد مجهز به دوربین مداربسته است و به‌زودی عامل آن شناسائی می‌شود.

وی گفت: ما مسلمانان کانادا همه را دوست داریم، مشکلی با همسایگان خود نداریم، به مردم احترام می‌گذاریم و امیدواریم این دوستی و احترام دوجانبه باشد.

یانگی افزود: ما همواره تلاش کرده‌ایم چهره خوبی از مسلمانان را به مردم این شهر نشان دهیم.
وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه مساجد در شهر کبک همواره رابطه خوبی با همسایگان داشته، اما چهار مسجد این شهر دست کم یک بار در سال مورد هتک حرمت و حملات اسلام‌ستیزانه قرار می‌گیرند.

قرار است، نمایندگان چهار مسجد در جلسه‌ای این حادثه را مورد بحث قرار دهند و پلیس شهر کبک نیز در حال بررسی موضوع است.
به گفته عادل شرقاوی، از مسئولان مرکز مقابله با اسلام‌هراسی کبک، این مرکز بیش از ۱۲۳ حمله اسلام‌هراسانه را از زمان حادثه شارلی ابدو(مجله طنز فرانسه) تاکنون گزارش کرده است.
حدود ۱۸۷ شکایت نیز از سوی این گروه علیه رسانه‌های محلی کبک به خاطر نشر اسلام‌هراسی صورت گرفته است.

از مجموع ۴۰۹ شکایتی که از سوی این گروه در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ۱۲ شکایت در مورد حملاتی بوده که علیه مساجد صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:33

به گزارش «شیعه نیوز»، ماه مبارک رمضان بار دیگر فرا رسیده است و بیش از ۱.۶ میلیارد مسلمان در سراسر جهان از روزه داری و ارتباط نزدیک تر با خدا لذت می برند.

اکنون در مقدس ترین ماه مسلمانان هستیم. مسلمانان بر این باورند که در ماه رمضان خدا برای اولین بار آیات قرآن را به حضرت محمد (علیه السلام) نازل کرده است.

«سلیم هیتامانا» مفتی رواندا به ساندی تایمز گفت که در طول این ماه تمام از طلوع تا غروب آفتاب چیزی نمی خورند و بیشتر به عبادت می پردازند.

 ماه رمضان، ماه نظم و انضباط معنوی است و انتظار می رود مسلمانان بیش از پیش به عبادت و تلاوت قرآن بپردازند. مفتی رواندا توضیح می دهد که ماه مبارک رمضان چیزی ورای اجتناب از خوردن و نوشیدن است.

 وی می گوید: «آموزه های حضرت محمد (علیه السلام) نشان می دهد که کسانی که به نیازمندان کمک می کنند، به وفور از نعمت های خداوند بهره مند می شوند. ماه مبارک رمضان، ماه افزایش اعمال خیرخواهانه و تلاش بیشتر برای زندگی صلح آمیز است. علاوه بر این روزه داری بهره وری افراد را در محل کارشان افزایش می دهد زیرا دیگر نیازی به اختصاص زمان برای صرف ناهار ندارند.»

 «حسن  موتوهی» یک مسلمان رواندایی می گوید: «در این ماه غیر مسلمانان نباید مسلمانان روزه دار را در شرایطی قرار دهند که وارد مشاجرات، تهمت، غیبت و یا هر گونه گناه دیگری شوند. به دانشجویان مسلمان نیز باید وعده های غذایی متناسب با این ماه (افطاری و سحری) ارائه شود. آزمون ها در مدارس و دانشگاه ها نیز باید به تعویق بیافتند.»

 ماه رمضان از بالاترین اهمیت در میان دیگر ماه ها برخوردار است.

 او اضافه می کند که روزه خویشتن داری را در افراد تقویت می کند و موجب ترک برخی عادات بد و در نتیجه محافظت در برابر شر در افراد می شود.

او می گوید: «شب های قدر نیز در این ماه است. این شب بهتر از هزار ماه است. خدا به طور مستقیم پاسخ هر تضرعی را می دهد و در این ماه، خداوند دروازه های جهنم را می بندد و دروازه های بهشت را ​​باز می کند».

 «نورو مونزا» یک جوان مسلمان می گوید ما همیشه در انتظار فرا رسیدن این ماه هستیم.

 او می گوید: «ماه رمضان برای من هم ماه تأمل و تجدید رابطه با خداوند است.»

«علیا عموهوزا» از سوی دیگر می گوید او ماه مبارک رمضان را گنجینه ای محسوب می کند زیرا می داند در این ماه بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان با صلح معنوی و شادی بلاوصفی با یکدیگر متحد می شوند.

هیتامانا همچنین تاکید می کند که اسلام دین صلح است و کسانی که به نام اسلام اقدام به رعب افکنی می کنند، در واقع در مقابل حضرت محمد می ایستند.

او می گوید: «اسلام به ما حفظ شرافت و عزت، تحمل، همزیستی و احترام به همه را می آموزد.»

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:24

دادستانی بحرین جمعیت «توعیه اسلامی» این کشور را به پول شویی و جمع آوری اموال با روش های غیرقانونی متهم کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد المالکی دادستان بحرین با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص جمع آوری اموال غیرقانونی و پول شویی از سوی جمعیت شیعی «التوعیه الاسلامیه» این کشور همچنان ادامه دارد، ادعا کرد: تحقیقات انجام گرفته تاکنون نشان داده است که برخی از متهمان و اعضای این جمعیت اقدام به انجام عملیات های بانکی غیرقانونی و پول شویی کرده است.

وی همچنین مدعی شد: تحقیقات همچنین نشان داده است که یکی از روحانیون عضو این جمعیت مقادیر زیادی پول در اختیار دارد و به دلایل امنیتی اقدام به سپرده گذاری آن نکرده و اقدام به ارسال مقادیر زیادی از آن به جناح های ضد بحرینی در ایران و عراق  کرده است.

دادستانی بحرین در ادامه همچنین ادعا کرد: به زودی اسامی افراد و سازمان هایی که از این روحانی عضو جمعیت اسلامی التوعیه الاسلامیه پول دریافت کرده اند، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:24

کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران نسبت به افزایش ضدیت با مهاجران در کشورهای اروپایی هشدارداده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، فیلیپو گراندی با ابراز نگرانی از افزایش بی سابقه آوارگان در جهان برخی کشورهای اروپایی و گروه های دست راستی در آنها را به افزایش خصومت با مهاجران متهم کرده است.

گراندی که در سفری به ایران در تهران سخن می گفت افزود کسانی که دائما از خطرات مهاجران سخن می رانند مسئول اصلی حملات نژادی به آنان هستند.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:24

سرباز داعشی که به پرچم حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) بی احترامی کرده و آن را آتش زده بود دستگیر توسط نیروهای مردمی عراق اسیر شد.

به گزارش «شيعه نيوز»، داعش یک گروه ستیزه جوی جهادگرای سلفی است که پیروی یک آموزه بنیادگرای وهابی از اسلام سنی است.

ریشه داعش به جماعت توحید و جهاد می‌رسد که در سال ۱۹۹۹ به رهبری ابومصعب الزرقاوی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به شبکه القاعده پیوست و پس از آن به القاعده عراق معروف شد.

این گروه که وارد جنگ با دولت عراق و نیروهای آمریکایی مستقر در عراق شده بود در سال ۲۰۰۶ با چندین گروه اسلام‌گرای دیگر ائتلاف کرده و «مجلس شورای مجاهدین» را تشکیل داد که یک قدرت مهم در استان انبار وسیعترین استان عراق محسوب می‌شد.

در ۱۳ اکتبر همین سال مجلس شورا به همراه چند گروه شورشی دیگر «دولت اسلامی عراق» را تشکیل داد. ابوایوب المصری و ابوعمر بغدادی دو رهبر اصلی دولت اسلامی عراق بودند که در ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ در عملیات ارتش آمریکا کشته شدند و ابوبکر بغدادی جایگزین آنها شد.

با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای دولت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳ نام «دولت اسلامی عراق و شام» را بر خود نهادند و از آن پس با نام مخفف داعش معروف شدند.

آنها به سرعت بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کرده و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند.

این گروه تروریستی بعد از آن هم جنایات اسف بار و اعدام های ظالمانه و ذبج گروگان های خود؛ این بار به پرچم حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) هتک حرمت کرده و آن را آتش زدند.

نیروهای مردمی عراق و مدافعین حرم با دیدن تصاویر این صحنه ی غم انگیز، عزم خود را جزم کردند و بالاخره بعد از تلاش های فراوان، سرباز داعشی که پرچم را آتش زده بود اسیر کردند.

دستگیری داعشی که پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را آتش زده بود+ تصویر

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:53

مشکلات تخمک گذاری در خانم ها و اختلالات اسپرم در آقایان از عمده ترین علل ناباروری شناخته شده اند.

به گزارش «شيعه نيوز»، دکتر لاله اسلامیان با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین کشور دچار مشکلات باروری هستند که در این میان سهم زنان و مردان نابارور برابر است، گفت: اکثر این افراد قابل درمان هستند
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره عوامل ناباروری در کشور، افزود: مشکلات تخمک گذاری در خانم ها و اختلالات اسپرم در آقایان از عمده ترین علل ناباروری شناخته شده اند.
 
وی یادآور شد: قرار گرفتن در معرض گرما انجام کارهای سنگین، مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکی، خستگی طولانی، آلاینده های محیطی و... می تواند در کیفیت اسپرم سازی مردان تاثیر گذار باشد.که این عوامل در مردانی که سالم باشند تاثیر چندانی نخواهد داشت.
 
دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، درباره تاثیر افزایش سن درقدرت باروری، خاطرنشان کرد: مساله افزایش سن ارتباط مستقیم با کاهش قدرت باروری زنان دارد.این امر در مردان بسیار کم رنگ است اما باید گفت مردانی که بالای ۴۰ سالگی بارور می شوند احتمال تولد فرزند با مشکلاتی مانند اوتیسم در آنها بیشتر است.
 
اسلامیان با بیان اینکه به خانم ها توصیه می شود در سنین کمتر از ۳۵ سال اقدام به بارداری کنند، عنوان کرد: زنانی که از طریق روش های کمک باروری، بارور می شوند احتمال سقط و زایمان زودرس در آنها بیشتر است و به علت سن بالا یا مشکلات متابولیکی که دارند احتمال این وجود دارد که عوارضی مثل دیابت بارداری و فشار خون بالا در بارداری برای آنها اتفاق بیافتد اما این بدان معنا نیست که این مساله در تمام این افراد روی خواهد داد.
 
این پریناتالوژیست با توجه به خطر تکرار سقط گفت: بستگی به این دارد که به یک مسئله چه میزان بها داده شود و زوج تا چه میزان نسبت به این مسئله نگران باشند، زیرا گاهی برای یک زوج حتی یک سقط هم می تواند نگران کننده باشد و باید علت آن  تشخیص داده شود ولی در افراد جوان حتی ۲ تا ۳ سقط هم نیاز به پیگیری ندارد.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.tugog.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۲۲۰۰۵۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:53

به گزارش «شيعه نيوز»، شبکه وابسته به آل سعود مدعی شد ایران، مردم و دولت عراق را علیه سفارت عربستان و سفیر این کشور در بغداد تحریک می‌کند.

العربیه در ادامه این ادعای بی‌اساس خود افزود: حمله رسانه‌ای که علیه سفارت سعودی در عراق شروع شده رهبری آن را سران برخی از طوایف بر عهده گرفته و برنامه‌ها و اهداف ایران را دنبال می‌کنند.

این شبکه در ادامه اعلام کرد: «این حمله شامل اظهارات دروغینی است که برخی از رسانه‌های عراقی که خود متهم به فتنه انگیزی قومی هستند آن را منتشر می‌کنند و خواستار بسته شدن سفارت عربستان در این کشور هستند.»

العربیه در ادامه با اشاره به اظهارات ثامر سبهان، سفیر عربستان در بغداد، مدعی شد: شکافی که در میان جامعه عراق بر اثر گرایش‌های طایفه‌ای ایجاد شده است؛ عامل آن حضور ایران در عراق است و این موضوع بیانگر علت حملات رسانه‌ای علیه عربستان سعودی است که تا سر حد تحریک علیه سفارت عربستان و تهدید نیروهای سفارت رسیده و این‌‌ همان اتفاقی است که برای سفارت و کنسولگری عربستان در مشهد و تهران به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که ریاض پیش از این درباره این تهدیدات به مقامات عراقی هشدار داده و تامین امنیت سفارت و نیروهای آن را بر اساس قوانین بین المللی گوشزد کرده است.

العربیه در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: مواضع تاریخی عربستان در عراق همواره در جهت کمک به این کشور بوده است که از جمله آن می‌توان به تاکید بر ادامه وحدت و عربیت و حمایت از مردم جنوب در حوادث قیام مردم بصره در زمان صدام اشاره کرد و تا امروز از کمک به ملت عراق به دور از نگاه قومیتی و مذهبی دریغ نکرده است، مواضعی که هدف آن در درجه اول حفظ وحدت عراق و سلامت این کشور و وحدت تمام تشکل‌های آن بوده است و این موضعی است که با اهداف و برنامه‌های هسته‌ای ایران در تضاد می‌باشد.

علاوه بر این سفارت عربستان در عراق پیش از این درباره آنچه تلاش‌های ایران در مورد تغییرات جمعیتی در درگیری‌های فلوجه خوانده است، هشدار داده بود.

این شبکه همچنین در ادامه فرافکنی‌های خود علیه کشورمان، مدعی شد که ایران کشوری است که نیروهای تروریست خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند و باعث از بین رفتن امنیت در این کشور‌ها می‌شود.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که ثامر سبهان، پیوسته در عراق تلاش می‌کند کشورمان را به تفرقه افکنی متهم کند. وی پیشتر گفته بود ایران درصدد تغییر بافت جمعیتی این منطقه است.

گفته می شود وزارت خارجه عراق روز جمعه وی را در اعتراض به اظهارات و رفتارهای مداخله گرانه و نیز دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای احضار کرده بود.

اظهارات سفیر عربستان با واکنش تند مقام‌های عراقی همراه بوده و برخی از آنها خواهان اخراج سبهان از کشورشان شده‌اند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:53

آیت‌الله العظمی سیستانی به پرسشی درباره روزه کسی که همیشه در سفر می باشد پاسخ گفته است.

به گزارش «شیعه نیوز»،متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

روزه کسی که همیشه در سفر است، مثل راننده چیست؟ و به چه کسی «کثیر السفر» می گویند؟
پاسخ: در صدق عنوان راننده و مانند آن، معتبر است که تصمیم بر ادامه رانندگی داشته باشد، و زمان استراحتش بیش از مقدار معمول رانندگان طولانی نباشد، پس کسی که مثلاً در هفته یک روز سفر می‏رود، راننده بر او صدق نمی‏کند، و اما عنوان «کثیر السفر» بر کسی صدق می‏کند که حداقل ده بار در ماه، و در ده روز آن سفر برود، یا ده روز در حال سفر باشد هر چند در ضمن دو یا سه سفر، با این شرط که تصمیم بر ادامه داشته باشد به مدت شش ماه در یک سال، و یا سه ماه در چند سال را داشته باشد، و در این صورت نماز او در همه مسافرتها هر چند غیر سفرهای متکرر او باشد تمام است. البته در دو هفته اول بین نماز شکسته و تمام احتیاطاً جمع نماید. و اگر عدد و یا روزهای مسافرت او در ماه هشت یا نه باشد ـ بنابر احتیاط واجب ـ در همه سفرها باید هم شکسته بخواند و هم تمام، و اگر کمتر از این باشد نماز شکسته است.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 192 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:19

14 رمضان

شهادت مختار


درسال 67ﻫ درچنین روزی مختار بن ابی عبیده ثقفی به شهادت رسید ومزار او کنارمرقد حضرت مسلم درانتهای مسجد کوفه است. (1)
مصعب بعد از به شهادت رساندن مختار دستورداد همسراو را دستگیرکنند. او زنی مومنه به نام عمره دخترنعمان بن بشیر انصاری بود. مصعب گفت: برائت بجوی از شوهرت او گفت: چگونه برائت بجویم از کسی که روزها روزه و شب ها به نمازمشغول بود و خون خود را برای خدا و پیامبر(صلی الله علیه وآل) نثار کرد و خون خواهی فرزند پیامبر(صلی الله علیه وآل) نمود؟ مصعب درحالی که شمشیرش را ازغلاف بیرون کشیده بود گفت: پس تو را به شوهرت ملحق می کنم. همسرمختار جواب داد: پس ازاین مرگ بهشت است و به خدا قسم هیچ چیزی را بر محبتم به علی بن ابی طالب (علیه السلام) ترجیح نمی دهم. درگرمای هوا درصحرایی بین حیره و کوفه دست وپای او را بستند و بعد گردن او را زدند و سرازبدنش جدا کردند. این زن مومنه اولین زن شهیده ای است که درمحبت امیرالمومنین (علیه السلام) با شکنجه شهید شد. (2)

منابع:
1- بحارالانوار: ج 45 ص 386. فیض العلام: ص 33.
2- المختارالثقفی: ص 40. تاریخ دمشق: ج 69 ص 296.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:19

«سراج الدین حقانی»، معاون سرکرده طالبان اعلام کرد که آماده است به صورت مشروط با دولت افغانستان مذاکره کند.

به گزارش «شيعه نيوز»، در پیامی که در سایت گروه طالبان به نقل از «سراج الدین حقانی» رهبر شبکه حقانی منتشر شده، آمده است که اگر مذاکرات صلح افغانستان بر اساس شریعت اسلامی انجام شود، طالبان آماده شرکت در این مذاکرات هستند.

همچنین در پیام صوتی که از سوی رسانه های پاکستانی منتشر شده، حقانی اعلام کرده که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و تطبیق احکام شریعت اسلامی در این کشور از خواسته های گروه طالبان است.

حقانی در این پیام گفته است که اگر جامعه جهانی با شرایط اسلامی طالبان برای مذاکرات موافقت کند، پس این گروه نیز در مذاکرات صلح شرکت خواهد کرد.

طالبان با انتشار پیامی در وب سایت خود گفته که نوار صوتی معاون آن گروه چندی پیش در صحبت آزاد با شماری از فرهنگیان و نویسندگان تهیه شده بود و اکنون نظر به وضعیت و اهمیت این موضوع، به عنوان تجدید موقف گروه طالبان در خصوص مذاکرات صلح بار دیگر برای انتشار به رسانه ها فرستاده می شود.

این در حالی است حکومت افغانستان گفته است که در مذاکره با مخالفان مسلح دولت باز است.

 لازم به ذکر است که «محمد اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان پس از کشته شدن «ملا اختر محمد منصور»، رهبر پیشین طالبان گفت که افراد طالبان یا باید به روند صلح بپیوندند یا درغیر این صورت به سرنوشت رهبر شان دچار خواهند شد.

 همچنین مقام‌های افغان پس از کشته شدن ملا منصور بارها اعلام کرده بودند که اکنون شورشگری طالبان در افغانستان را، شبکه حقانی سوق، اداره و رهبری می کند.

حکومت افغانستان و متحدان بین المللی آن تاکید دارند که طالبان باید از شورشگری دست بکشند سلاح خود را بر زمین بگذارند، روابط خود را با القاعده و سایر گروه های  تروریستی قطع کنند و از قانون اساسی افغانستان متابعت کنند.

گفتنی است که «ملا هیبت الله» رهبر جدید طالبان گفته بود که با دولت کابل مذاکره نخواهد کرد و به جنگ ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:19

به گزارش «شيعه نيوز»، "مدافعان حرم" در عراق و سوریه تلاش بسیاری می کنند تا از حریم عتبات و اهل بیت (علیهم السلام) دفاع کنند و در این مسیر شهدای بسیاری تقدیم شده است.

تروریست های تکفیری تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن به عتبات عالیات ضربه بزنند و البته برخی روش ها در داخل نیز ناراحتی مدافعان حرم را رقم زده است و این موضوع به گفته برخی از رزمندگان ؛  روحیه مجاهدان  را در میدان نبرد تضعیف کرده است.

اخیرا یکی از رزمندگان "لشکر فاطمیون" در این زمینه عنوان داشت: جمع آوری کمک های مالی به نام  "مدافعان حرم"  یک اقدام اشتباه و نادرست است.

سودجویی با آبروی مدافعان حرم در خاکریز تلگرام + تصاویر

تروریست های تکفیری تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن به عتبات عالیات ضربه بزنند و البته برخی روش ها در داخل نیز ناراحتی مدافعان حرم را رقم زده است و این موضوع به گفته برخی از رزمندگان ممکن است؛  روحیه مجاهدان  را در میدان نبرد تضعیف کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات برخی سودجو بر روحیه رزمندگان و مدافعان حرم تاثیر گذاشته است ، گفت:  رزمندگان لشکر فاطمیون به این اقدام نادرست شدیدا اعتراض دارند و باید این موضوع پیگیری شود.

این رزمنده لشکر فاطمیون با بیان اینکه باید حتما با این اقدام نادرت برخورد شود، گفت: این یک حرکت  زشت است که نشان می دهد عده ای سودجو به دنبال بازی کردن با آبروی "مدافعان حرم"  و  شهدا هستند.

وی تصریح کرد: اینگونه جمع آوری کمک مردمی واقعا در خور مقام و شخصیت یک خانواده شهید نیست و مشخص نیست کدام انسان بی بصیرتی این کار را انجام داده ؛ هر چند که شاید نیت خیر بوده است.

این رزمنده لشکر فاطمیون در پایان خاطرنشان کرد: مردم و خانواده معظم شهدا دارای عزت نفس هستند و نباید اینگونه با آن ها برخورد صورت بگیرد  و آبروی آن ها بازی شود.

برای مثال در یک نمونه از درخواست کمک های مردمی آمده است؛

"همسر شهید مدافع حرم افغانستانی  با یک نوزاد چند ماهه شیر خشک خوار با وضعیت مالی بسیار نامناسب در "ورامین" که مراحل اداری تامین هزینه های ایشان زمان بر است و هم اکنون نیاز به کمک دارند. امیدوارم شرمنده شهیدان نشویم . کمک های نقدی خود را به کارت 6104.... بنام ص واریز نمایید".

سودجویی با آبروی مدافعان حرم در خاکریز تلگرام + تصاویر

شهدای مدافع حرمی که از حریم حرم "حضرت زینب (سلام الله علیها)" ، "امام حسین (علیه السلام)"  در عراق و سوریه دفاع می کنند؛  باید عزت و کرامتشان حفظ شود و این موضوع مورد تاکید  "مدافعان حرم" و "خانواده معظم شهدا" است.

البته موارد دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد برخی با سوء استفاده از نام شهدا و خانواده  "مدافعان حرم"  به دنبال کسب منفعت های مادی هستند و این پروسه از نظر "مدافعان حرم"  اقدامی نسنجیده ، نادرست و بردن آبروی رزمندگان است.

رزمندگانی که در جبهه های مختلف سوریه با تروریست های تکفیری می جنگند با اقدامات اخیری که بعضا دیده می شود ؛ غمگین شده اند و به نظر می رسد مسئولان ذیصلاح باید تصمیمی جدی در این زمینه بگیرند.

سودجویی با آبروی مدافعان حرم در خاکریز تلگرام + تصاویر

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:51

۱۴ سال پس از قتل عام مسلمانان در هند، سرانجام دادگاهی در این کشور علیه عاملان این حمله حکمی ناعادلانه صادر کرد.

به گزارش «شيعه نيوز»،  ۱۴ سال پس از قتل عام مسلمانان در هند، سرانجام دادگاهی در این کشور علیه عاملان این حمله حکم صادر کرد. خانواده‌های قربانیان قتل عام مسلمانان هند در سال ۲۰۰۲، حکم صادره علیه عاملان این جنایت را «ناعادلانه» خوانده‌اند.
این دادگاه ۱۱ نفر از عاملان قتل عام ۶۹ مسلمان در سال ۲۰۰۲ در ایالت گجرات را به حبس ابد محکوم کرده است. 

این قتل عام هنگامی صورت گرفت که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، سر وزیر ایالت گجرات بود.
زکیه جعفری که شوهرش یکی از نمایندگان کنگره هند بود و در آتش‌سوزی منازل مسلمانان کشته شد، گفت این احکام بسیار «ملایم و ناعادلانه» بودند.
وی گفت: «من از این احکام رضایت ندارم ... این (احکام) اشتباه است».
این دادگاه همچنین ۱۲ تن دیگر از متهمان این قتل عام را به ۷ سال حبس و یک تن دیگر از متهمان را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

در سال ۲۰۰۲ هندوهای افراطی پس از حمله به شهر احمد آباد، بزرگترین شهر گجرات، پس از ضرب و جرح مسلمانان، منازل آنان را به آتش کشیدند؛ در وحشتناک‌ترین حمله، هندوها یک مجتمع مسکونی را به آتش کشیدند که در این حمله ۶۹ مسلمان از جمله چندین زن و کودک در آتش سوختند.
این مجتمع مسکونی زمانی به آتش کشیده شد که چندین خانواده از بیم حملات هندوها، در آن پناه گرفته بودند.

این حکم در حالی صادر شده است که دادستان این پرونده خواستار صدور حکم اعدام برای این متهمان بود.
پی بی دسای، قاضی این پرونده، قتل عام مسلمانان را «یکی از تاریک‌ترین روزهای جامعه مدنی در گجرات» عنوان کرد و از دولت خواست احکام صادر شده را تقلیل ندهد.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:51